23 de setembre 2008

Què has après avui a l'escola?

Pregunta innocent que potser ens hauríem de fer més sovint...

Jo me l'he fet aquest matí, mentre conduïa i a la ràdio no feien més que vaticinar un futur negre i elogiar Xavi i Iniesta.

De fet... porto dis fent-me la mateixa pregunta, i el que m'agrada més de tot és coménçar a trobar respostes. Ja té pebrots que a punt de fer els 30 em consideri un aprenent de la vida...




Què he après en els últims dies?

- A valorar el que tinc (i per desgràcia el que no tinc)
- A deixar les portes obertes (literalment, ara em costa estar amb una porta tancada)
- A plorar
- A deixar de banda l'orgull
- A valorar els petits detalls que de vegades semblaven insignificants
- A entendre que el món no gira al meu voltant
- A respectar les necessitats dels altres (tot i que entrin en conflicte amb les meves pròpies)
- A dir "t'estimo" les vegades que faci falta
- A mirar als ulls a la gent i explicar el que em passa per dins
- A estar amb gent i trobar l'equilibri entre el que jo vull i el que l'altra persona amb qui estic vol.
- A passejar (sembla una tonteria, però he descobert que no en sabia)

Què em queda per aprendre? (evidentment moltes coses més a part d'aquestes)

- Tenir paciència
- Entendre que hi ha coses que no les decideixo jo
- Controlar els meus sentiments
- Escoltar-me una mica més en segons quins moments
- Caminar amb pas ferm
- No enfonsar-me amb tanta facilitat
- No agafar-me a "possibilitats"
- No atabalar-me amb les "antipossibilitats"
- I un llarg etcètera que mica en mica espero anar passant a l'altra llista

Avui és un dia estrany... Des de ja fa molts dies a dins meu les coses s'estan ordenant, el problema és que hi ha tantes coses que el rebombori que fan mentre fan endreça és molt gros, i costa portar-lo.

De tota manera, saber que hi ha gent que es preocupa per mi (ja ho faci directament o indirectament) em reconforta.

Apa, us deixo amb un dimarts que espero sigui ple de coses per fer, per viure i per sentir.

Les frase del dia: "Darrera la dificultat s'amaga la oprtunitat" (A.Einstein)

La paraula del dia: CALAIXERA

La cançó del dia (per seure i escoltar-la amb calma):