08 de novembre 2008

Xavallonga.


La gran superproducció de TV3 per aquesta tardor, un desplegament de publicitat i mitjans digne de Hollywood, i no sé quanta parafernàlia més...

Uns enormes índexs d'audiència, això sí (jo m'hi incloc, vaig veure els dos capítols), però aquí van alguns comentaris del que m'ha semblat:

- A algú de parla catalana li pot resultar creïble un Joan Sala amb un accent entre madrileny i barceloní???? La veritat, l'Isaac Ferriz té la planta per poder ser en Serralonga, però a la que vaig sentir la primera frase em va caure l'ànima als peus. Com podem creure'ns que un senyor nascut a Viladrau al segle 17 parlés així??? És que no hi ha cap assessor lingüístic a "la nostra"?. Evidenment el gran protagnisme de l'accent d'en Joan Sala va eclipsar altres fiascos lingüístics d'altres actors, que amb els seus accents em recordaven un anunci de fa uns anys en el que una noia deia amb un accent exageradament xava: "Vull una sopa!".

- La fotografia... en alguns moments vaig tenir la sensació d'estar veient més un documental sobre l'exposició de pessebres i diorames d'Olot que no pas un sèrie de TV venuda com una superproducció.

- Que desaprofitat que està el gran David Selvas!

- La sensació general d'estar veient una curiosa barreja de "Braveheart", "La Passión de Cristo" i els Pastorets de l'esplai de Vilallanega del Montfort.

- Dos programes especials després de cada capítol, amb l'excusa d'un Making off i l'explicació de la història, suposo que van servir perquè les famílies dels actors i els realitzadors en gravessin una còpia en DVD, perquè a mi em va semblar un exercici "d'autobombo" desmesurat.

I seguiria, però suposo que més o menys ha quedat clar el que em va semblar la sèrie... I per sort no sé quin va ser el pressupost, perquè de saber-lo segurament em posaria de mal humor.

Per la resta dissabte de tardor... música, migdiada, fer una estona de "tiet" i ara a punt pel futbol, i tot això amanit amb un refredat que ha decidit donar-se a conèixer just el cap de setmana.

Comentari a part per la notícia que ens volen pujar el rebut del llum un 30% (sí sí, un 30!!!!!) l'any que ve. Aquí sí que passo pàgina perquè perdria els papers.

La frase del dia:
"Als homas dan Sarrallonga no són asclaus da ningú" (Serralloga,amb accent a totes les "a")

Una frase pel cap de setmana:
"No hay nada que quieras contarme que no me apetezca saber" (Anatomía de Grey)

Una cançó per passar el cap de setmana (Marketing en estat pur, i del bo):