13 de gener 2009

Dimarts 13



Què passa si dos gats negres es creuen?
I si trenco 13 miralls?
I si em caso sota l'escala d'un vaixell un dimarts?
I si obro un paraigües groc a dins de casa?
I si em tallo les ungles un Dimecres i deixo les tisores obertes?

Fascinant món el de les supersticions, no trobeu?

Sempre m'ha fet gràcia... perquè ens agradi o no, encara que confessem obertament no creure-hi... quan algú estornuda no podem evitar dir-li "Jesús", o mullar-nos el front amb cava quan es vessa, o altres tantes "rutines" amb el pretext del "per si de cas" o el "no costa res"...

És curiós veure que una civilització que ha viatjat a la Lluna, que ha desxifrat el mapa del genoma humà, que ha clonat un animal, que ha enviat sondes a Mart, que ha après a volar sense ales, a submergir-se sense brànquies i milions d'avenços més visqui encara reclosa entre quatre parets tan robustes com poden ser les supersticions.

En el fons, i com diu la meva filòsofa preferida... "Un món de mones!"

Per la resta, un dimarts prou interessant, amb feina per fer, viatges per acabar d'enllestir, un visat electrònic demanat després d'unes preguntes surrealistes, i un assaig que m'espera quan acabi. Es pot demanar més? Sí, però no fa falta, per avui és més que suficient.

Dues frases per el dimarts:

"Si no em tornes la meva imaginació trucaré als Mossos!!"
"el besnét de la germana de la meva àvia"

Un vídeo per veure'l amb calma i el volum prou alt (magnífic, de principi a fi!):