04 de febrer 2009

L'home que volia matar un koala

Dimecres dia 4.

Avui tocava una excursió, i el millor és que fins que no he pujat al cotxe no sabia on carai anàvem. De fet, ni que m'ho haguessin explicat... perquè el meu coneixement de la zona és nul.

Primera parada al centre de cultura aborigen de Geelong. Boomerangs, Didjeridoos, quadres amb molts puntets i unes llances que feien por. No costa res recordar a qui es va exterminar per fundar el que ara en diuen Austràlia. Ja ho tenim això els blancs, sempre hem sigut molt d'anar pels "puestos" i exterminar...

Mentre descobreixo part de la cultura aborigen un Emú intenta esmorzar-se la meva càmera...

Després de la visita cultural, una estona de camí per carreteres amb rectes inacabables, no pots deixar de pensar en agafar la moto i donar gas fins que et faci mal el canell...

Propera parada: Bells Beach. Una de les platges més famoses d'Austràlia, sobretot per els surfistes. S'hi celebren vàries proves l'any, entre elles una corresponent al campionat del món.

Es pot pensar que només és aigua i sorra, com la que tenim aquí, però fins i tot l'olor és diferent. Moltes onades, avions passejant el cel i buscant taurons per advertir als surfistes i una sensació de tranquilitat enorme.

Comencem la ruta per la "Great Ocean Road". El nom sembla una mica fantasma, i l'entrada també sembla massa fastuosa, anunciar el començament d'una carretera sona molt pedant... però només començar les primeres curves t'adones de perquè. Són prop de 250 kms. arran d'aigua, amb unes vistes espectaculars. Unes platges enormes, onades que espanten i uns canvis de vegetació impressionants.

Seguim la carretera fins a Apollo Bay. Poblet típic de costa, a rebentar de gent (és el que té l'estiu a la costa), però amb un ambient molt maco. Els carrers plens de turistes, surfistes i algú en viatge de negocis (jijiji).

Un plat d'espaguetis amb marisc molt bons, un tè negre i a seguir amb la ruta. En Mal, el meu anfitrió, m'avisa que m'oblidi de la costa, que ara entrarem cap a dins del país, però no puc evitar mofar-me'n... com pretén canviar el xip si no farem gaire quilòmetres??

Més tard ho hagués dit. Al cap de cinc minuts estem travessant Otway National Park, uns boscos que posen els pèls de punta. Uns arbres de més de 40 metres, un sotabosc esplèndid, un verd que sembla ben bé que estiguem a la jungla. Veure falgueres de 5-6 metres arran de carretera impressiona, i molt.

Parada oibligatòria quan veiem els primers koales salvatges. Les fotos no són per la portada del National Geographic, però és el que té fer fotos a un koala que et trobes pel camí. Encara no em crec que a mitja carretera ens hagim trobat una colònia de koales fent la seva tan tranquilament. Ara només em queden pendents els cangurs!!

Parada al circuit de motocros del club d'en Mal i la Jill. Que ben muntat que ho tenen!! Un circuit o s'hi corren curses del mundial al costat de casa, i amb unes infraestructures per prendre'n nota.

L'excursió s'acaba a la porta de l'hotel, però com que fa un dia esplèndid aprofito per anar a fer una passejada per la platja... els peus a l'aigua, però de reüll vigilant que no vingui cap parelleta de taurons despistats.

I ara de tornada a l'hotel, obrint els correus i disposant-me a treballar una mica, que per això he vingut!!

Demà el dia sencer per mi... mmmmmmmmmmmmmm!!!

La frase del dia:

"Dibuixa'm una estona per passar plegats..."


Avui no hi ha vídeo, però si les fotos del dia:


Una panoràmica des de la Great Ocean Road


Ells per si de cas hi ha algun turista despistat... avisen


La carretera que travessa Otway National Park


Una vista maca maca de la vall de Geelong


El primer koala en llibertat que veig a la meva vida!! (per ser el primer... la foto fa pena, ja ho sé, però és el que hi ha...)



L'Emú que volia la meva càmera...


L'entrada a la Great Ocean Road


Bells Beach


Bells Beach


Quines ganes d'obrir gas!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Bona nit!! I bon dia a Girona!!!!
No saps com va amb augment l'enveja que et tinc....
Koales en llibertat!!! El que donaria per veuren algun.... I aquests paisatges.... i aquest temps...(això que avui ens hem llevat amb SOL!!!!)
Em repeteixo: m'he equivocat de feina!!!!
Petons!!!
PD: Si no habia tingut mai "gelus" de germana, ara sí que en tinc!!!!

gemma ha dit...

uaaa!! io tabé vui na d'escursió per quets puestuuus!!!

per un moment he fet un intent de transportar-me mentalment al lloc des d'on has fet la foto del fotolog i la vista m'ha impressionat tant que he hagut de tornar a cerdanyola volant. va parir! i això que només m'ho estava imaginant!

au! una abraçada i... bon dia!

gemma