26 d’octubre 2009

Una canya siusplau!!

La decisió més complicada aquí a l'hora de demanar una cervesa podria ser... una estrella o una heineken? una budweiser o una coronita?

I resulta que no...

La cervesa m'agrada molt, des de fa molts anys, i sóc molt conscient, sobretot des que vaig començar a sortir del país, que no vivim en un lloc amb gaire cultura cervesera.

Viatjar a la República Txeca i a Alemanya, entre altres llocs, em va fer descobrir un món nou i realment fascinant.

I aquest dissabte vaig tenir l'oportunitat de passar una bona estona en bona companyia i bones cerveses, i tot a menys de 50 metres de casa (un avantatge a l'hora de beure..)

L'acte l'organitzava Cassà Jove (Gràcies!!), i començava a les sis de la tarda, una bona hora per una cervesa fresca, no?

Vam començar amb algunes explicacions teòriques, molt interessants i didàctiques, saber com es fa la cervesa, les grans diferències entre cada un dels tipus "clàssics", el perquè d'unes i les altres, una mica d'història, algunes anècdotes...

I de seguida vam anar al gra (i mai millor dit!!) i vam començar a obrir ampolles.

Al principi a tots ens va semblar que la cosa seria molt seriosa i formal, i que potser faríem curt... però res més lluny de la realitat.

Cervesa rera cervesa, les converses eren més animades, el volum més alt i els ànims més... més... bé, que estàvem més animats.

Cerveses rares, cerveses molt bones, cerveses amb formatge, cerveses amb xocolata, cerveses fumades, cerveses d'aquí i cerveses de lluny...

Un parell d'hores més tard tot ens feia gràcia, tots havíem d'anar al lavabo amb urgència, i tots semblàvem molt més amics de tots.

Tan sols hi vaig trobar a faltar alguna lager txeca, sincerament.

Una gran tarda de dissabte, sí senyor.

Gràcies a les cerveses, a l'organitzador, al professor i als companys de cata!!!

Algunes fotos:







Per la resta, divendres un sopar MOLT xulo, unes barraques per començar a escalfar l'ambient, un dissabte al matí de relax, i un diumenge d'aquells que fan diumenge.

I aquesta setmana... curta curta curta!!




La frase del cap de setmana:

"No em sento aquest llavi..." (que gran!!)


Una cançoneta per un dilluns:

3 comentaris:

Gemma ha dit...

uoooo... jo també en vuuullll... perquè l'unica cervesa que vaig beure aquest cap de setmana va ser una Kronenburg aigualida. la resta va ser un tastet de xupitos variats. què hi farem!!

ah! m'ha agradat aquesta cançó, tu!!

unabraçada!

gemma

Magrat ha dit...

Ostres, que bé! ara mateix me'n fotria una (i la xocolata per acompanyar, també). Jo aviat aniré a un tastet de vins... estic impacient!

Gemma, això significa que et vas deixar la ratafia a casa? I recorda que quan tornis hem de recuperar el ritual de la Murphy's...

Lau. ha dit...

U flekuuuuu!

;P